چرا باید مراقب بهداشت لباس زیر بود؟

نزدیک ترین رابطه با پوست بدن را لباس زیر دارد. علاوه بر نزدیک بودن طولانی نیز هست. هر لباس دیگری باید مراقب بهداشت لباس زیر بود.شما که این مطلب را مطالعه می کنید آقا باشید یا خانم به هر حال شما مسئول بهداشت لباس زیر خود هستید.اغلب خانه ها لباس ها با هم شسته میشود.اگر به اندازه کافی مراقب لباس زیر خود نباشیم خودمان به بیماری و عفونت های دستگاه تناسلی مبتلا میشویم.با ما همراه باشید و مطالعه کنید که ببینیم چرا باید مراقب بهداشت لباس زیر بود.

 

رعایت بهداشت لباس زیر خانم ها یعنی جلو گیری از بروز عفونت و شدت گرفتن آن:

آمارها نشان می‌دهد که هرسال زنان زیادی در سراسر جهان به عفونت واژن مبتلا می‌شوند. عفونت واژن مدل‌های مختلفی دارد و به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. این مطلب قرار نیست به بررسی این موضوع از دیدگاه پزشکی بپردازد. آنچه اکنون مهم است، این است که بروز عفونت دستگاه تناسلی در خانم‌ها مشکل بسیار رایجی است. بیماری فراگیری که بدون شک یکی از دلایل بروز یا شدت یافتن آن، بی توجهی به نکات بهداشت پزشکی لباس زیر است. به همین سبب می‌توان امید داشت که با رعایت نکات پزشکی لباس‌زیر، که در ادامه این مطلب به طور مفصل در خصوص آن‌ها صحبت خواهیم کرد، تا حد زیادی جلوی بروز بیماری عفونت دستگاه تناسلی یا تشدید شدن آن را بگیریم.

 

چگونگی رعایت بهداشت لباس زیر خانم ها:

قبل از اینکه بگویم برای رعایت بهداشت شورت لازم است چه کارهای انجام دهیم .بهتر است بگوییم بهترین جنس لباس زیر چه جنسی است. بهتر جنس برای لباس زیر جنس پنبه ،است. ارزش تکرار کردن این را دارد . محققان هنوز معتقدند بهترین جنس برای لباس زیر شورت نخی است.

دستگاه تناسلی خانم ها ناحیه ای از بدن آن هاست که در بسیاری از مواقع به دلیل ترشحات بدن مرطوب است.بهتر است برای پوشاندن این ناحیه با لباس زیر، جنسی انتخاب شود که هم قابلیت لازم برای جذب این ترشحات را داشته باشد، هم بتواند تا حد امکان خشک مانده و هوا را نیز عبور دهد. در حال حاضر تنها جنسی که می‌تواند هر دوی این شرایط را فراهم کند، پنبه است.

لباس زیر هر روز باید عوض شود حتی اگر لازم نباشد!

اگر هنوز تصور می‌کنید که لزومی ندارد هر روز لباس زیر خود را عوض کنید، بهتر است از همین امروز این کار را جزو لیست عادات خود قرار دهید.

اغلب افراد لباس زیر خود را هر نوبت حمام رفتن عوض میکنند. اگر باور داشته باشیم شورت و عفونت دستگاه تناسلی ارتباط مستقیمی بایکدیگر دارند. برای عوض کردن لباس زیر هر روز تردید نکنید.اغلب اوقات دستگاه تناسلی خانم ها مرطوب است بهتر است به منظور جلوگیری از تجمع باکتری ها بیماری یا قارچ لباس زیر را هر روز عوض شود.ترشحات دستگاه تناسلی آن‌قدر زیاد است که فرد اغلب احساس خیس بودن لباس زیر خود را دارد، به جای استفاده مکرر از پدهای روزانه، دو بار در طی روز لباس زیر خود را تعویض کند.

انتخاب سایز و مدل لباس زیر نکته بسیار مهمی است!
بهترین شورت زنانه از نظر پزشکی، شورتی است که مناسب سایز و ویژگی‌های اندام فرد باشد. گرچه دقت در انتخاب جنس لباس زیر همچنان اولویت بالاتری دارد، اما این دلیل نمی‌شود که لباس زیر انتخاب شده، تنگ، بد دوخت، بد فرم و به طور کلی ناراحت و نامناسب باشد. همچنین لباس زیرهایی که در زمره لباس‌های فانتزی قرار می‌گیرند برای استفاده مکرر و همیشگی توصیه نمی‌شوند.

چرا باید مراقب بهداشت لباس زیر بود؟!
شست شوی لباس زیر مهمترین نکته رعایت بهداشت لباس زیر خانمهاست:

شستشوی صحیح لباس زیر موضوع بسیار مهمی است. شستشوی صحیح لباس زیر به خاطر حساسیت خود این لباس در برابر شستشوهای غلط نیست.لباس زیر خود را با رعایت شرایط زیر شسته شود.

بهتر است لباس زیر بهتر به طور مجزا و جدای از سایر لباس ها شسته شود.
شستشوی لباس زیر با شستشو دهنده‌های معمولی، مانند مایع لباسشویی یا پودرهای آنزیم دار مخصوص ماشین لباسشویی‌های اتوماتیک ایده چندان خوبی نیست. این دست از شوینده ها اغلب منجر به ایجاد خارش، سوزش، آلرژی یا حساسیت‌های پوستی می‌شوند. به دلیل طولانی بودن مدت زمانی که یک لباس زیر ارتباط تنگاتنگی با پوست بدن دارد، بهتر است در انتخاب شوینده لباس زیر بیشتر دقت کنید.
خوب است هرازگاهی تمام لباس‌های زیر را پیش از شستشوی اصلی در یک لگن با آب ولرم و مایع ضدعفونی کننده (نه سفیدکننده‌های معمولی)، به مدت ۲ ساعت خیس شوند، سپس آن‌ها را در ماشین لباسشویی بشوییم.
بهترین شوینده برای شستشوی صحیح لباس زیر، صابون‌های آنتی باکتریال یا هایپوآلرژنیک است. به دلیل مشغله‌های کاری وزندگی‌های شلوغ این دوران، از افراد انتظار نمی‌رود که لباس‌های زیر خود را با دست و صابون‌های معرفی شده بشویند، اما بهتر است برای شستشو از پودرهای صابون بدون حساسیت استفاده شود.
اگر نسبت به تمیز بودن ماشین لباسشویی خود تردید دارید، بهتر است قبل از ریختن لباس‌های زیر، ابتدا به اندازه یک و نیم فنجان مایع ضد عفونی کننده را داخل مخزن ماده شستشو دهنده ریخته و اجازه دهید ماشین لباسشویی خالی کار کند تا کاملاً با مایع ضدعفونی‌کننده، از آلودگی‌های احتمالی پاک شود.

اگر در خانه بیمار دارید لباس زیر خود را جدا از آن بشورید:

تمام لباس زیر ها را باهم ولی جدا از سایر لباسها بشورید.جلوگیری از آلوده شده آن ها به باگتری و بیماری های عفونی دستگاه تناسلی کافی است. اگر فردی در خانه شما بیمار است .لباس های زیر او از لباسهای سایر اعضای خانواده جدا شده و جداگانه بشورید.

 

برای ضد عفونی کردن لباس زیر از آفتاب کمک بگیرید:

برای خشک شدن سایر لباسهای خود به خشک کن ماشین لباسشویی بسنده میکنید. برای خشک کردن لباس زیر از قدرت آفتاب کمک بگیرید باکتری ها در فضای مرطوب و تاریک و باسرعت بیشتری رشد میکند. نور خورشید می‌تواند اندک رطوبت موجود در لباس زیر را که در اثر شستشو باقی مانده، از بین ببرد. به همین سبب موقعیت مناسب رشد باکتری‌های بیماری زا از میان برداشته می‌شود.

لباس ها زیر خود را هرسال تعویض کنید:

شاید باورنکنید.یک لباس زیر تمیز و شسته شدهو میتوان تا 10 هزار باکتری زنده و فعال داشته باشد. خود ماشین لباسشویی نیز آلوده با باکتری است.بیماری و عفونت آن‌قدر ریز و مولکولی هستند که در حدود ۲ میلیون عدد از آن‌ها در دو قاشق غذاخوری آب جا می‌گیرند. موضوع مهم دیگری که در خصوص بهداشت لباس زیر باید به آن توجه داشت، احتمال بالای آلوده شدن لباس زیر به مدفوع است.

دیدگاهتان را بنویسید