بهترین روش جهت شست و شوی سوتین چیست؟

سوتین به عنوان لباسی با الیاف و همچنین نحوه دوخت متفاوت روش شستن متفاوتی نسبت به سایر البسه دارد. در این رابطه بسیاری از افراد سوال می کنند که سوتین به چه صورت و چگونه باید شسته شود تا هم الیاف آن آسیب نبیند و هم فرم آن حفظ شود.

در این رابطه گفتنیست که سوتین باید روزانه و هر بار پس از استفاده  شسته شود، زیرا که طی پوشیدن طولانی مدت سینه بند، تعرق و همچنین انواع ترشحات پوست جذب آن شده و باعث می شود سوتین کثیف شده و یا حتی دچار بوی نامطبوع شود. البته با توجه به این که بند اغلب سوتین ها از جنس الاستیک می باشد ترشحات پوست و این ماده در اثر ترکیب، واکنش شیمیایی مضری را برای بدن به همراه خواهد داشت. به این منظور بهتر است سینه بند به طور مرتب، روزانه و البته به نحو صحیح شسته شود. البته می بایست به این موضوع توجه نمود که پس از شستشو لباس باید مدت زمانی کوتاهی از آن استفاده نشود تا فرم و حالت طبیعی سوتین به حالت اولیه برگردد. در این مقاله قصد داریم به مراحل و چگونگی شستشوی سوتین با دست و ماشین لباسشویی به صورت صحیح و به صورتی که به آن آسیبی نرسد، بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات لازم را کسب نمایید.

شستشوی سوتین با دست و مراحل آن :

جهت شستشوی سوتین با دست می بایست ابتدا یک ظرف یا لگن بزرگ را با آب ولرم پر نمایید و سپس به اندازه کافی ( 1 قاشق کوچک) شوینده غیر الکلی و ترجیحا صابونی به آن اضافه نموده و ضمن مخلوط نمودن آن با آب لباس زیر را به آن اضافه کنید. با توجه به حجم آلودگی و کثیفی اجازه دهید سوتین 15 الی 30 دقیقه در لگن حاوی مواد شوینده مانده تا به طور کامل ضدعفونی شده و تمیز شود. پس از اتمام شستشو آن را به نحوه صحیح آبکشی نموده و سپس آن را در میان دو حوله قرار داده تا رطوبت باقی مانده از بین برود. در حین شستشو ممکن است فرم لباس تا حدودی تغییر نماید که در این صورت می بایست فرم لباس را با دست اصلاح نموده و جهت خشک نمودن، آن را بر روی رخت آویز و یا یک حوله تمیز قرار دهید. دقت نمایید که از قرار دادن مستقیم سوتین در مقابل گرما و نور مستقیم خورشید خودداری نمایید، زیرا که در این صورت ممکن است فرم لباس در اثر برخورد گرمای شدید از بین برود و دیگر امکان استفاده از آن وجود نداشته باشد.

 

شستشوی سوتین با ماشین لباسشویی و مراحل آن :

اما جهت شستشوی سوتین با ماشین لباسشویی می بایست به چه نحوی عمل نمود و مراحل آن چیست؟

قرار دادن سینه بند در ماشین لباسشویی یکی دیگر از روش های شستشوی آن بوده که البته طول عمر لباس را نسبت به شستشوی دستی کوتاه تر می کند، اما بسیاری از افراد به دلیل مشغله کاری ممکن است فرصت شستشوی دستی را نداشته باشند و ترجیح دهند جهت شستشو از ماشین لباشسویی استفاده نمایند. به این منظور افراد می بایست از محفظه ای توری شکل که مخصوص شستشوی لباس زیر در ماشین لباسشویی می باشد استفاده نموده تا علاوه بر پاکیزگی، الیاف سینه بند تا حد امکان آسیب کمتری ببیند و فرم آن نیز حفظ شود. پیش از قرار دادن سوتین در محفظه لباس می بایست قلاب های سینه بند را بسته تا هنگام شستشو به تیغه های لباسشویی گیر نکند و پاره نشود. در ضمن می بایست دقت نمود تا سینه بندهای هم رنگ در یک محفظه و جدا از البسه دیگر قرار گیرند. شستشو با آب سرد، شوینده هایی که کمترین مواد شیمیایی را دارند و هم چنین تنظیم چرخش ملایم ماشین لباسشویی از دیگر مواردی است که در هنگام شستن باید رعایت نمود. شستشو با آب گرم ممکن است باعث از بین رفتن خاصیت کشسانی سینه بند و همچنین بندهای آن شود. پس از اتمام شستشو می بایست به آرامی سوتین را از محفظه شستشو خارج نموده و با دست فرم لباس را اصلاح نمایید. در ادامه جهت خشک نمودن آن می بایست از رخت آویز استفاده نموده و آن را در ارتباط مستقیم با نور خورشید و گرما قرار ندهید. ضمنا اگر قصد دارید از ماشین خشک کن جهت خشک نمودن لباس استفاده نمایید پیشنهاد می شود تنظیمات آن را در حالت بدون گرما قرار دهید تا به الیاف لباس آسیبی نرسد. البته پیشنهاد می شود تا حد امکان از شستن سوتین با ماشین لباسشویی خودداری نمایید و جهت پاکیزگی آن از شستشوی دستی استفاده نمایید.

 

 سینه بند بهتر است به صورت دستی شسته شود یا ماشین لباسشویی ؟

به نحو و مراحل شستشوی سوتین به صورت دستی و با استفاده از ماشین لباسشویی پرداختیم. حال سوالی که پیش می اید این است که بهتر است لباس به کدام روش شسته شود تا ضمن طول عمر بالا کیفیت اولیه آن نیز حفظ شود. با توجه به فرم و همچنین نحوه ی دوخت سوتین شستشوی دستی آن به مراتب بهتر از قرار دادن آن در ماشین لباسشویی می باشد، زیرا که داخل ماشین لباسشویی در اثر چرخش و برخورد سوتین با تیغه ی لباسشویی امکان پاره شدن لباس و یا در بهترین حالت فرم و همچنین خاصیت کشسانی آن از بین برود. اما با شستشوی دستی با توجه به مراحلی که عنوان شد لباس تا حد امکان آسیب نمی بیند و فرم اولیه آن نیز حفظ می شود. همچنین موضوع دیگری که باید به آن توجه نمود این است که شستن البسه زیر در ماشین لباسشویی باعث می شود میکروب و آلودگی های لباس به سایر لباس ها نیز نفوذ کند. به طور کلی پیشنهاد می شود ترجیحا و در صورت امکان البسه زیر به صورت دستی و جدا از سایر البسه شسته شود.

سخن پایانی (جمع بندی) :

به انتهای این مقاله رسیدیم امیدواریم موارد عنوان شده اطلاعات کافی را در خصوص نحوه ی شستشوی سوتین در اختیار شما بانوان گرامی قرار داده باشد. به طور کلی شستشوی برخی از البسه دارای شرایط خاص و هم چنین از حساسیت بالایی برخوردار می باشد که سوتین نیز جزو همین دسته می باشد. شستشوی صحیح باعث می شود طول عمر لباس تا حد امکان حفظ شود و مدت زمان بیشتری بتوان از آن استفاده نمود. در ضمن کیفیت لباس نیز از دیگر موارد مهمی است که می بایست به آن توجه نمود تا پس از شستشو دوام و فرم اولیه آن حفظ شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید