چرا همه افراد به لباس زیر نیاز دارند؟

لباس زیر یکی از موارد مهم در حفظ سلامتی و جلوگیری از انواع حساسیت های پوستی می باشد. همان قدر که همه ی ما به پوشش ظاهری خود اهمیت می دهیم می بایست به این موضوع نیز توجه نماییم که لباس زیر در سلامتی ما نقش بسزایی دارد. زیرا که لباس زیر غیر استاندارد در طولانی مدت می تواند باعث ایجاد انواع بیماری ها و حساسیت های پوستی برای افراد شود. در این مقاله قصد داریم به فواید استفاده و شرایط یک لباس زیر مناسب بپردازیم، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

همان طور که لباس زیر غیر استاندارد باعث انواع حساسیت های پوستی می شود، در طرف مقابل لباس زیر مناسب و استاندارد یکی از مواردی است که علاوه بر نظافت و پاکیزگی، از حساسیت ها و عفونت پوستی جلوگیری نموده و همچنین بوی نامطبوع ناشی از تعرق را تا حد زیادی کاهش داه و اجازه نمی دهد لباس فرد کثیف و یا بد بو شود. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در فصول گرم سال به دلیل تعرق زیاد لکه های زرد در زیر بغل پیراهن های شما پدیدار شده باشد و این موضوع در جلسات کاری یا مهمانی باعث خجالت شما شده باشد. اما باید بدانید که لباس زیر استاندارد یکی از عواملی است که از ایجاد لکه بر روی لباس جلوگیری می نماید و افراد بدون نگرانی در جلسات و مجامع عمومی شرکت می نمایند. جالب است بدانید لباس زیر مناسب حتی در مواقع برخورد ضربه تا حدودی از آسیب های احتمالی به دستگاه تناسلی و اندام های حساس نیز جلوگیری می نماید. موارد ذکر شده از دلایل اصلی پوشیدن البسه زیر می باشد. در ادامه به طور مفصل به فواید و مزایای استفاده از لباس زیر می پردازیم.

 

فواید پوشیدن لباس زیر

همان طور که اشاره شد لباس زیر یک از مواردی است که از بیماری و حساسیت های پوستی، ایجاد لکه بر روی لباس، حفافظت از اندام های حساس بدن و….  استفاده می شود، در ادامه به فواید مهم و این که چرا می بایست از لباس زیر استفاده کنیم، خواهیم پرداخت.

  • جلوگیری از ایجاد حسایت های پوستی در ناحیه تحتانی بدن

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که در اثر نپوشیدن شرت و پیاده روی مداوم در اثر برخورد شلوار و پوست کشاله ران این نواحی دچار ساییدگی و زخم شده باشد که این مورد در فصول گرم سال شایع تر می باشد. این زخم در صورت عدم رسیدگی ممکن است خود باعث انواع عفونت های پوستی شود. اما افراد در صورت پوشیدن شورت استاندارد تا حد زیادی از این موضوع جلوگیری می نمایند زیرا البسه ای که تحت عنوان البسه زیر استفاده می شوند جنس نرم تر و راحت تری نسبت به شلوار دارند که تا حد امکان از آسیب دیدگی در ناحیه تحتانی بدن محافظت می نمایند.

  • شستشوی کمتر لباس

در صورتی که شما از لباس زیر استفاده نمایید لکه ها و رطوبت بدن جذب البسه زیر شده و لباس های اصلی کمتر کثیف شده و به طبع آن شستشوی کمتر لباس ها باعث می شود تا آن ها سالم تر مانده و مدت بیشتری امکان استفاده از آنها را داشته باشید.

  • احساس راحتی با پوشیدن لباس زیر

با توجه به جنس راحت تر البسه زیر افراد با پوشیدن آن مخصوصا در طولانی مدت احساس راحتی می نمایند، همچنین در صورت تعرق بدن نیز فرد دچار عرق سوختگی نمی شود. قطعا این موضوع برای افرادی که عادت به پوشیدن لباس زیر دارند به صورت ملموسی قابل درک می باشد.

  • کاهش بوی ناشی از تعرق با استفاده از البسه زیر

برخی از افراد به دلیل سوخت و ساز بالای بدن و یا با توجه به شرایط کاری تعرق بالایی دارند و همیشه از این  بابت که در مجامع عمومی بوی ناخوشایند بدنشان باعث آزار و ناراحتی دیگران شود، نگران هستند. جالب است بدانید پوشیدن لباس زیر استاندارد و مناسب تا حد امکان بوی عرق را کاهش داده زیرا که در صورت تعرق، لباس زیر با جذب عرق اجازه نمی دهد پیراهن فرد دچار بوی بد شود و به همین علت در این موارد بوی نامطبوع بدن تا حد بالایی کنترل می شود.

  • جلوگیری از ایجاد لکه بر روی شلوار

پوشیدن شورت باعث جلوگیری از ظاهر شدن لکه ها و ترشحات غیرارادی دستگاه تناسلی بر روی شلوار می شود. این مورد در صورت استفاده از شلوار روشن بیشتر نمایان می شود که در صورت استفاده از لباس زیر مناسب این موضوع به طور کامل برطرف می شود.

  • جلوگیری از آسیب به اندام های حساس بدن

افرادی مانند ورزشکاران که دائما در حال فعالیت می باشند به علت تکاپوی زیاد در معرض آسیب های احتمالی به اندام های تحتانی بدن می باشند که البته این موضع در مورد آقایان بیشتر صدق می کند. افراد با پوشیدن لباس زیر مناسب تا حد امکان از آسیب دیدگی این اندام ها جلوگیری می نمایند.

  •  فرم و استایل مناسب بدن

برخی از افراد به دلیل داشتن اضافه وزن در ناحیه شکم، پهلو و نمایان شدن آن در عموم احساس نارضایتی می کنند اما جالب است بدانید برخی از البسه زیر که خاصیت کشسانی دارند پس از پوشیدن باعث جمع شدن این نواحی می شوند و تا حد امکان از نمایان شدن آن جلوگیری می نمایند که این موضوع نیز یکی از موارد مهم در ارتباط با فواید و مزایای استفاده البسه زیر می باشد.

  •  عفت عمومی

یکی دیگر موارد قابل توجه در ارتباط با استفاده از لباس زیر حفظ حیا و عفت عمومی می باشد. لباس زیر با پوشش نقاط حساس بدن از قرار دادن این اندام در معرض دید جلوگیری می نماید و باعث حفظ حیا می شود. همچنین در روابط زناشویی نیز اهمیت به این موضوع و حفظ بهداشت از جایگاه والایی برخوردار بوده و افراد با رعایت این موارد در زندگی شخصی نیز با احساس رضایت مواجه خواهند شد.

 

 

هنگام انتخاب لباس زیر مناسب به چه مواردی باید دقت کنیم؟

با فواید استفاده از البسه زیر آشنا شدیم، اما حال باید ببینیم یک لباس زیر استاندارد و مناسب می بایست چگونه باشد و در هنگام خرید آن به چه مواردی می بایست توجه نماییم.

 

  • اندازه لباس

اندازه لباس یکی از موارد مهمی است که افراد در هنگام خرید می بایست به آن توجه نمایند. لباس زیر باید دقیقا اندازه باشد و تنگ یا بزرگ نباشد تا فرد در استفاده طولانی مدت با مشکل مواجه نشود.

  • از الیاف خیلی گرم نباشد

لباس زیر خیلی گرم خود یکی از عوامل تعرق بیش از حد و به طبع آن باعث بوی بدن می شود. پس باید دقت نمود تا لباس از الیاف خنک و راحت باشد تا در استفاده طولانی مدت احساس راحتی را برای فرد فراهم نماید.

  • تهیه شده از الیاف طبیعی باشد

جنس لباس زیر و مواد سازنده آن یکی از موارد مهمی است که در هنگام خرید می بایست به آن توجه نمود. زیرا که جنس نامرغوب، مصنوعی و غیر استاندارد باعث ایجاد بسیاری از حساسیت ها و عفونت های پوستی می شود. پس می بایست به این نکته توجه نمود لباس های زیر که از الیاف طبیعی و پنبه تهیه شده باشند جهت خرید و استفاده مناسب می باشند.

  • درصورت شستشو الیاف لباس آسیب نبیند

جنس لباس می بایست به قدر کافی با کیفیت و استاندارد باشد به طوری که پس از شستشو حالت طبیعی لباس و همچنین کیفیت اولیه آن حفظ شود تا فرد بتواند مجدد از آن استفاده نماید. کیفیت یکی از موارد قابل توجه هنگام خرید لباس می باشد.

 

جمع بندی (سخن پایانی) :

با توجه به مطالب عنوان شده پوشیدن لباس زیر علاوه بر رعایت بهداشت فردی و سلامتی نمادی از شخصیت و احترام به خود نیز می باشد. افراد که به آراستگی خود اهمیت می دهند باید به این موضوع توجه نمایند که پاکیزگی البسه زیر یکی از موارد مهم و ضروری جهت پاکیزگی به شمار می رود. سپاس که تا انتها همراه ما بودید امیدواریم مطالب عنوان شده در این مقاله شما عزیزان را جهت فواید و شرایط خرید لباس زیر راهنمایی نموده باشد. ما در پخش مرکزی لعیا با ارائه البسه زیر آقایان و بانوان به صورت متنوع و همچنین کیفیت عالی ضامن سلامتی شما عزیزان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید